• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Provar och puttar mina frågor igen i hopp av att någon vet:) ”En par frågor till, är maxbeslut att de man behåller är tex hyra och förbehållsbelopp sedan tar de resten? Kan man begära det eller önska så de inte drar ett lika belopp varje månad, tänker då min inkomst växlar liiite.
Sedan törs man ha levebrödspengar på kontot nu framöver när det närmar sig? Behöver ju betala hyra, mat osv, rädd att de kommer gå in och ta de pengarna om de granskar i tiden direkt vid lön innan man betalt hyra lr tex efter hyran är betalt så tar de matpengar?? Mkt som snurrar i knoppen”
Om du har varierande lön ska du inte säga till dom för då får du maxbeslut !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Nu börjar det bli rörigt i mitt infoflöde.. i min värld så skall allt utom hyra och förbehållsbelopp dras. Sedan läser man info som tyder på att mer pengar kan dras beroende på vilken dragningsform de valt. Så man kan bli utan pengar till hyra o mat om inkomsten skiftar nån månad tex? Låter extremt rörigt när man läser i trådar här.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Nu börjar det bli rörigt i mitt infoflöde.. i min värld så skall allt utom hyra och förbehållsbelopp dras. Sedan läser man info som tyder på att mer pengar kan dras beroende på vilken dragningsform de valt. Så man kan bli utan pengar till hyra o mat om inkomsten skiftar nån månad tex? Låter extremt rörigt när man läser i trådar här.
Du får alltid behålla existensminimum, det kan aldrig bli mindre än det.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Nu kommer en sån där "får man behålla skatten fråga" igen :)

Går runt och klurar på hur det blir, om man får behålla eller ej.

Jag har släppt de skulderna som jag ej kan betala av, men ingenting har ännu kommit till Inkasso.
Skulle tro att några av skulderna landar hos inkasso nu i Februari.

Hur lång tid tar det tills de hamnar hos Kfm?
Kommer dom dra skatten så fort inkasso skickar vidare till kronofogden eller måste det gå till löneutmätning först? Har inte riktigt fattat det där..

Eller kommer man ha turen att få ut skatten?

Har nu när jag får pengar "över" efter jag släppt skulderna betalat in på de lägsta lånen på några tusen som min rådgivare rådde mig till, men har ett lån som är lite större som jag skulle vilja betala av med skattepengarna och visa att jag verkligen vill bli skuldfri.
Annars så måste jag släppa det också.

Ha en fin helg alla!
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Nu kommer en sån där "får man behålla skatten fråga" igen :)

Går runt och klurar på hur det blir, om man får behålla eller ej.

Jag har släppt de skulderna som jag ej kan betala av, men ingenting har ännu kommit till Inkasso.
Skulle tro att några av skulderna landar hos inkasso nu i Februari.

Hur lång tid tar det tills de hamnar hos Kfm?
Kommer dom dra skatten så fort inkasso skickar vidare till kronofogden eller måste det gå till löneutmätning först? Har inte riktigt fattat det där..

Eller kommer man ha turen att få ut skatten?

Har nu när jag får pengar "över" efter jag släppt skulderna betalat in på de lägsta lånen på några tusen som min rådgivare rådde mig till, men har ett lån som är lite större som jag skulle vilja betala av med skattepengarna och visa att jag verkligen vill bli skuldfri.
Annars så måste jag släppa det också.

Ha en fin helg alla!
Så fort du har ett skuldsaldo hos kfm går skattepengarna automatiskt dit.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hur gör man det?
Ber om ursäkt för dumma frågor, men är heeelt borta när det kommer till detta då jag aldrig varit i denna situation tidigare.
Ladda ner skv 4318 , fyll i och skicka in :) kan skriva som motivering att att du har inkasso skulder som kommer till kronofogden snart . Så kommer det säkert gå vägen :) om du vill ha hjälp släng iväg ett PM så hjälper jag dig :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp